Maske for maske trosser jeg eksemen!

Categories Blogg
LOGO: Ingleson

 

Da er jeg vel i gang med strikketøyet og så langt alt vel. En av fingrene begynner forsiktig å reagere med blemmer / eksem, men foreløpig tror jeg det holder med et beskyttende plaster. Jeg er av de som har tråden mellom flere fingre så det burde lett la seg ordne å endre teknikk! Jeg storkoser meg iallfall med strikketøy mitt og garnet er deilig å strikke med!

 

FOTO: Ingleson

 

Jeg elsker mønsterstrikk og dette mønster, Aliso Creek Top,  er lett å følge! Det merkes imidlertid at blandingen merinoull/bomull gir en annen struktur enn ullstoff. Det “blomstrer” ikke på samme måte, men gir et tydeligere bilde av selve mønsteret. Det er om og gjøre å holde tunga rett i munn og strikke riktig. Jeg har funnet to feil og er egentlig ganske pirkete, men de er begge for langt nede til å maske opp!

 

FOTO: Ingleson

 

Strikking av sommertopp i sydligere strøk er en lykke når en leser om snø og uvær hjemme! Det er imidlertid rart å tenke på at jeg for et drøyt år siden selv designet en sommertopp i mønsterstrikk. Ingen tvil om at strikkingen gir både inspirasjon og glede!

 

FOTO: Ingleson

 

Angelica sommertopp er også en lett sommertopp som kommer i to fasonger. Den strikkes ovenfra og ned, så det er lett å gjøre individuelle tilpasninger underveis. En kan velge en rett kroppsnær versjon eller en A – formet versjon. Den kan strikkes med korte ermer, ¾ lange ermer eller lange ermer. Nå skal jeg imidlertid nyte både været og strikkingen jeg holder på med og håper eksemen holder seg på god avstand!

 

Du er velkommen til å  følge min FB gruppe;

https://www.facebook.com/groups/334892231659146

Du finner meg på Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

 

FOTO: Ingleson
0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *