Sommerens vakreste eventyr – konserter på Losen!

Categories Blogg
FOTO: Helle Madsen Trykket med tillatelse fra Losen v/Martin Mathisen

Jeg er av “de privilegerte” som bor ved kysten hele året. Ved utløpet av Oslofjorden og inngangen til Hvalerskjærgården ligger Larkollen. Stedet ligger snaue 20 minutter med bil sydover fra Moss. Tar du turen hit finner du et aldeles idyllisk lite sted med et luksuriøst hoteller, private hytter og en stor campingplass. Det sier seg selv at sommeren preges av badegjester og et yrende folkeliv.  

 

FOTO: Ingleson

 

Et av de triveligste tilbudene her i Larkollen er, etter min mening Losen. Det er et serverings- og møtested for fastboende, ferierende og tilreisende. Med sin lokale tilhørighet videreføre Losen gamle Larkollen-tradisjoner, samtidig som de skaper et utrolig trivelig serveringssted i kombinasjon med konserter, markeder og andre aktiviteter.  

 

FOTO: Trykker med tillatelse fra Losen v/Martin Mathisen

 

I ti år har de arrangert fantastiske sommerkonserter med kjente og kjære artister. Det er helt utrolig hvem de klarer å “booke inn” og etter hvert har Losen blitt et yndet sted for artister å ha konsert. “De Derre” og “deLillos” er allerede booket for neste sommer, og billettene er lagt ut på Ticketmaster for salg. Erfaringsmessig er det alltid utsolgt når vi nærmer oss sommersesongen så mange er tidlig ute. Hvem andre som får æren av å spille på Losen neste sommer offentliggjøres sannsynligvis før jul. Konsertbilletter er en ypperlig julegave til noen en har lyst til å dele en koselig opplevelse med! 

For meg, som er fastboende, er det nok litt vel lukseriøst å få med seg alle konsertene hver sommer, så noen velges ut hvert år. I år ble det for min del en konsert med Ingrid Bjørnov & Kåre Conradi og en med Maria Mena. Begge konsertene var helt fantastiske og  koronatilpasset, og begge fikk strålende kritikker!

 

FOTO: Helle Madsen Trykket med tillatelse fra Losen v/Martin Mathisen

 

Konserten med Mara Mena var imidlertid helt spesiell for meg. En varm sommer har i år gitt lange, lyse og lune sommerkvelder. Vi, min kjære venninne Anne Hilde og jeg, hadde perfekte plasser, satt godt og hadde deilige bobler i glassene.  Jeg har i grunnen ikke hørt så mye av Maria Mena tidligere. Det ble derfor et fantastisk møte med en varm, ærlig og moden artist med en “gudegitt” stemme. Jeg satt trollbundet fra første tone frem til applausen stilnet etter siste ekstranummer. Det er faktisk ikke enkelt å beskrive en slik opplevelse med ord, men sangen “Speil” var en av de som snek seg inn i hjerterota mi.

 

FOTO: Helle Madsen. Trykket med tillatelse fra Losen v/Martin Mathisen

 

Låten ble sluppet 2. juni og ble anmeldt slik av NTB:  

I dag slapp Maria Mena en liten musikalsk overraskelse med låten “Speil”. Og på denne gaven til fans, og alle som trenger litt musikalsk positivitet, synger hun på norsk. 

Maria Mena sa selv at det ikke handler om å være perfekt, men å lære seg å akseptere – elske – hele seg og fremheve det som er fint og godt og bra.  

 

 

For meg, som har en del fysiske utfordringer og som er blitt “skrotet” fra arbeidslivet, er det ikke alltid like lett å ha en positivt selvfølelse. Et langt liv setter spor og det å speile seg i nære og kjære er utrolig viktig for bekreftelse og selvrespekt. Så skal det si at denne sommeren har vært preget av litt en følelsesmessig berg og dalbane, så denne sangen var som skrevet til meg og sikkert mange andre!  

Det var virkelig en fantastisk kveld fra ende til annen. Nå er Maria Mena inne på min spilleliste “Summer of 21” sammen med annen oppbyggelig og lystig musikk fra de siste 30 årene. Konserten på Losen ble i så måte sommerens vakreste ferieminne! 

Follow my blog with Bloglovin

 

FOTO: Trykker med tillatelse fra Losen, Martin Mathisen
0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *