Strikkeglede!

Categories Blogg
FOTO: Ingleson

 

Som jeg skrev i mitt tidligere innhold “Fra strikkefeber til strikkesorg” fikk jeg ved juletider i fjor relativt aggressiv eksem på fingrene, noe som gjorde det håpløst å strikke. Det tok sin tid før det ga seg, men etter et par måneder øynet jeg muligheten til å ta frem strikketøyet igjen. Jeg har alltid vært mest glad i å strikke i norsk ull så det var et “ullprosjekt” som ble plukket frem. Relativt raskt poppet blemmene opp igjen så jeg begynte å lure på om jeg var blitt allergisk for ull. Jeg prøvde meg på å strikke med bomulls vanter men det ble bare stress! I to år har strikketøyet vært pakket bort og nydelig garn ligger urørt i kasser.

 

 

FOTO: Ingleson

 

Nå har jeg imidlertid kastet meg over et nytt prosjekt og denne gangen strikker jeg med Lerke garn, en garnblanding av merinoull og bomull. Jeg krysser fingrene for at dette går bra! Prosjektet er “Aliso Creek Top” av Irina Anikeeva. Det er en lett sommertopp i strukturmønster som strikkes ovenfra og ned og oppskriften er kjøpt på Ravelry. Jeg liker mønsteret utrolig godt, og er utrolig glad i mønsterstrikk.

 

FOTO: Ingleson

 

Når en er litt ute av trening kan det by på utfordringer å lese engelske oppskrifter så starten strikkes nå for andre gang! Heldigvis er jeg tålmodig og opptatt av ar det skal bli riktig! Det er så langt et utrolig godt garn å strikke i, og blemmene har holdt seg helt i ro ro så langt så nå er det bare å krysse fingrene for en vellykket fortsettelse!

Du finner meg på Instagram;

https://www.instagram.com

Velkommen er du også til å  følge min FB gruppe;

https://www.facebook.com/groups/334892231659146

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

 

FOTO: Skjermbilde fra Ravelry
8 kommentarer

8 thoughts on “Strikkeglede!

  1. Ååå det er trasig når man er glad i å strikke – og måtte ta så lang pause… men så er du i gang igjen!
    Flott topp du skal strikke 🙂

    Jeg holder på med en genser på pinne 2,5 og 3 men det suser avgårde 😀 Herregenser!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *