Som “trekkfugler” går reisen til varmere strøk!

Categories Blogg

Reklame | Bli Vakker

FOTO: Ingleson

 

Jammen er jeg blitt en av de som pakker kofferten og reiser sørover når kalenderen viser oktober. Jeg føler meg litt som trekkfuglene våre som flyr sørover før frostnettene melder sin ankomst. I oktober har mesteparten av trekkfuglene tilbakelagt sine 10 000 km for overvintring i varmere strøk så jeg er i godt selskap. Jeg slipper heldigvis å fly for egen kraft, men godtar å stues inn i fly som benytter hver cm de kan til å fylle opp med passasjerer. I tillegg var turens flybilletter bestilt med det nye flyselskapet Flyr, så litt spent var jeg.

 

FOTO: Canva

 

Jeg hadde nok ikke trodd jeg i en alder av 54 skulle bli av de som tilbringer deler av vinterhalvåret ved Middelhavet, men sånne er det altså blitt. For en middelaldrene kvinne med revmatisk sykdom har kulda blitt mer til belastning enn et spennende utgangspunkt for ulike vinteraktiviteter. Da er det virkelig et privilegium å å ha mulighet til å oppsøke varmere strøk, noe jeg kjenner jeg kan leve godt med.

 

 

Issey Miyake

 

For 1 år og 7 måneder siden, da Norge stengte ned, pakket vi slukøret sammen all bagasje og vente hjem fra solkysten. Det var derfor en sann glede å kunne vende nesen sørover igjen.  Tidlig på morgenkvisten satt vi oss i bilen på vei mot Gardermoen. Det var ikke mange biler ute så tidlig en lørdagsmorgen. Vi hadde altså begynt på reisen til La Cala de Mijas Costa!

 

FOTO: Ingleson

 

På Gardermoen var det få mennesker og det var fort å “booke” inn all bagasjen. Etterpå ble det en kaffekopp på Starbucks, en velsignet start på dagen.  Med fred i sjelen fikk vi satt oss ned ved “gaten” og feriefølelsen meldte sin ankomst. Som om vi ikke kunne komme fort nok ned, var flyturen raskere enn den pleier og vi landet lykkelige på spansk jord! Turen gikk rett til leiligheten som var klar for solhungrige turister!

 

FOTO: Ingleson

 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Som “trekkfugler” går reisen til varmere strøk!

  1. Det er duket for sol og varme i La Cala de Mijas, skjønner jeg! 😀 Håper dere får fine dager fremover! Jeg har vært her en stund og fått merkbart mindre vondt i ledd. Snart går turen hjem til Trondheim igjen, og jeg er spent på hvordan kroppen responderer…

    God solmandag! 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *