Adventstid med oppussing og Bybanesaken.

Categories Blogg
FOTO: Photo by Joanna Kosinska on Unsplash

 

Jeg er av de som setter stor pris på selve adventstiden og pleier å pynte i heimen med lilla. Advent er tiden for å vente. Hva venter vi så på?  Vi skal vel ikke underslå at også vi troende venter på en jobbfri og mer tid sammen med venner og familie. Alle kirkehøytider symboliseres med farger. Hver høytid og hver dag har sin farge. Advent symboliseres med fargen lilla. Lilla er symbolet for bot, anger, alvor og ånd. Fargen lilla er valgt til advent utfra at en skulle gjøre bot og faste i denne tiden. Sjel og kropp skulle forberedes til å ta imot julebudskapet.Stadig flere benytter rødt i adventstiden, men jeg er altså litt “gammeldags”  og holdet meg til lilla.

FOTO: Kabelleger / David Gubler, CC BY-SA 4.0

 

Adventstiden i år er for oss ganske krevende og litt  spesiell. “Den yngre” i familien har kjøpt sin første leilighet og trenger endel oppussingshjelp. Hun bor og jobber i Bergen så for oss blir det en lengre periode her på Vestlandet. Ved siden av oppussing har hennes jobbsituasjon vært i overkant spennende. Som politisk rådgiver for Byråden med ansvar for arbeid, sosial og bolig har jobben hengt i en tynn tråd. Byrådet i Bergen gikk nemlig av den 24. november på grunn av Bybanesaken. Da har man som rådgiver i praksis ingen jobb lenger. Nå har det avgåtte Byrådet allikevel fått flertall for sitt “Bybaneforslag” slik at det dannes nytt byråd igjen til uka og jobben er reddet. Det er i grunnen litt greit når en nettopp har kjøpt bolig!

FOTO: Ingleson

 

Men oppussing krever både pågangsmot, muskler, utholdenhet og tålmodighet. Akkurat nå kjennes det ut som Bybanen faktisk Har kjørt over hele kroppen min. Den verker, er stiv, har haugevis av skrammer og sår og møkkete! Det å vandre i malingspann, berktøy, papp og umonterte IKEA møbler er definitivt ikke en “boost” for hverken kropp eller sjel! Heldigvis går det fremover og man lærer mye nytt! Denne helgen har vi helt oppussingsfri! Denne helgen er det noen andre som bidrar så vi skal slappe av og ta inn over oss litt adventsstemningen. Krype under et teppe, spise klementiner og julemarsipan og gå på Kino. Jeg håper å få med nyinnspillingen av “Tre nøtter til askepott”. En absolutt lovende helg!

 

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å følge min FB gruppe; 

https://www.facebook.com/groups/334892231659146 

Bloglovin;

https://www.bloglovin.com/blogs/midtveis-i-livet-21129857

Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

FOTO: Ingleson
3 kommentarer

3 thoughts on “Adventstid med oppussing og Bybanesaken.

  1. En riktig fin og avslappende helg til dere, og god bedring🌺Gleder meg til å se leiligheten «Done and dusted» 🤩Godt å høre jobben er vel i havn👏

  2. Høres ut som helga di kommer til å bli god! 🙂 Men spennende med innflytting og oppussing for dattera også, kan jeg tenke meg. Det blir vel en bybane som fungerer fint til slutt. 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *