Bakedag og en liten formiddagstur i La Cala!

Categories Blogg
FOTO: Ingleson

 

Etter en relativt grå start på morgenen, med lyst til å krype tilbake under dynen, fikk jeg etterhvert fart på meg! Skydekket ble lettere og sommerdagen gjorde sin entre! Temperaturen har sunket endel grader fra vi kom, så nå er det ideelt for meg. Det vil si mellom 20 og 22 grader. Igjen slår de “engelske genene” igjennom. Fruen tåler nemlig ikke varme 😅

Det gjorde godt med en gåtur langs stranden. I tillegg fikk jeg mulighet til å nyte øyeblikket og bare titte på verden. Jeg er nemlig av de som elsker å bare sitte på en benk å se på livet rundt meg.

Vi er stort sett uten en tur en gang om dagen, men det varierer om om vi spiser lunch eller middag ute og i dag ble det lunch. Den bar også preg av litt britisk stemning. Den ble inntatt på Biddy Mulligan´s Irish Pub i skyggen. Der var det akkurat passe med folk og maten smakte aldeles fortreffelig.

 

LA CALA DE MIJAS
FOTO: Tyk, CC BY-SA 3.0 , via Wikimedia Commons

 

På dagens liste over gjøremål stor baking av rundstykker. Jeg hadde jo med meg grovbrød da vi reiste nedover noe jeg skrev om i “Med grovbrød i bagasjen“. Det som også var med nedover var tørrgjær, og i dag var planen å bake en ny runde med rundstykker. Jeg bakte en runde for en uke siden som ble litt “tung” så intensjonen i dag var å få de litt luftigere.

 

FOTO: Ingleson

 

Forrige deig jeg satt var i hovedsak med sammalt hvete, så i dag satt jeg deigen med 50/50 hvete og sammalt hvete. Denne gange hevet deigen seg perfekt! Det var definitivt en oppmuntring. Så mens den sto og hevet hadde jeg en koselig telefonsamtale med min kjære datter. Hun står for tiden på flyttefot mellom to leiligheter.

Med en hektisk jobb som politisk rådgiver er det greit å undersøke når en kan få hjelp. Hun flytter ikke langt, kun ett kvartal. Da skulle man kanskje tro det gikk lettere, men da kan en liksom ikke bestille et flyttebyrå så det må rett og slett taes litt “peu om peu”. Da er det greit å få inn noen med “muskler” når de tyngste tingene skal flyttes! Men hun er en dame med god kontroll og evne til å planlegge!

 

FOTO: Zmegleren

 

Rundstykkene ble ferdig til middag og smakte faktisk deilig. Nå er det en gang for alle bevist at undertegnede fint klarer å bake grove rundstykker med spansk mel! Det gjør meg veldig glad for da slipper jeg å la meg friste av det deilige men akk så usunne hvite brødet! Dessuten passer disse rundstykkene langt bedre til kostholdsomleggingen min som så langt har vært et svært vellykket prosjekt. Den er for interesserte oppsummert i innlegget ” En kostholdsreise“.

Da gjenstår i grunnen å ønske folket en riktig god fredagskveld! Her blir det en tidlig aften etter det som altså viste seg å bli en deilig dag!

 

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å følge min FB gruppe; 

https://www.facebook.com/groups/334892231659146 

Bloglovin;

https://www.bloglovin.com/blogs/midtveis-i-livet-21129857

Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

 

FOTO: Ingleson
3 kommentarer

3 thoughts on “Bakedag og en liten formiddagstur i La Cala!

  1. Det er så koselig å lese dine opplevelse og gjøremå dag for dag. Føler nesten en er der nede og kjenner lukta av det gode liv

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *