Danske smørrebrød!

Categories Blogg
FOTO: Thomas Angermann Copenhagen, Denmark , CC BY-SA 2.0

 

En gang i året er det min dag og jeg kan bestemme hvordan jeg vil ha det. Innenfor rimelighetens grense selvfølgelig. I dag er den dagen og jeg har ønsket meg en tur inn til Fuengirola til et dansk spisested, Cafe La Vida, for å spise danske smørbrød og kose meg med akevitt. Det svarte definitivt til forventningene!

FOTO: Skjermbilde meny Cafe La Vida

 

“Cafe La Vida slog dørene op i 2007. Erik Bach-Nielsen er indehaver, kok og dermed «fast inventar» i caféen. Dansk smørrebrød og lune retter er specialiteterne, men La Vida’s morgenplatte er også populær. Cafe La Vida er blevet et fast mødested for skandinaver med «mad-hjemve», men også for turister, som har hørt godt om stedet, ligger vejen forbi. Hver dag er der friskbagt brød og wienerbrød i det tilknyttet bageri.”

 

FOTO: Canva

 

Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å kose med ordentlig så det ble rett og slett tre smørbrød! Valget falt på:

  • Ferskrøget laks
  •  Roastbeef med remoulade
  • Dansk kokt røget skinke

Egentlig litt for mye, men du så deilig! I tillegg ble det deilige danske wienerbrød med hjem til kaffe. turen svarte definitivt til forventningene så håper jeg at neste dagen om et år byr på like gode opplevelser!

FOTO: Ingleson

 

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å følge min FB gruppe; 

https://www.facebook.com/groups/334892231659146 

Bloglovin;

https://www.bloglovin.com/blogs/midtveis-i-livet-21129857

Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

 

FOTO: Ingleson

 

16 kommentarer

16 thoughts on “Danske smørrebrød!

  1. Gratulerer med overstått bursdag!
    Det er herlig å ha en dag som bare er ens egen – og når man også er i utlandet – varmere strøk – og har en slik flott restaurant å dra til – med de lekreste smørbrød 😀
    Herlig!

  2. Smørrebrød er nå noe av det beste! For en fin dag 😊. Selv fikk jeg akutt lyst på et gjensyn med rødspette og reker, som jeg spiste for første gang i Danmark ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *