Det nærmer seg hjemreise!

Categories Blogg
CHIRINGUITO ROYAL BEACH PIRATA
FOTO: Ingleson

 

Nå har vi snart vært her nede på “Solkysten” i en måned. Det har virkelig vært noen deilige uker på alle måter! Vi har holdt til i en leilighet her i Miraflòres ved Riviera del Sol. Her har vi en fantastisk utsikt over Middelhavet!

UTSIKT MOT GIBRATAR
FOTO: Bergesen

 

Været har vært helt fantastisk hele tiden. Da vi kom ned var det en gjennomsnittstemperatur på 25 grader, nå ligger den på 18 – 20 grader. Jeg må si at være nå kjennes helt perfekt ut, jeg er ikke så varmesterk 😅

LA CALA DE MIJAS
FOTO: Ingleson

 

Det som er godt med denne varmen er at jeg er mindre plaget av revmatisme og jeg får beveget meg mye mer enn jeg ville gjort hjemme. Jeg har gått tur tre til fire ganger i uken langs stranden. Her er det bygget “gangstier” av tre som er utrolig godt å gå på! Det kan ikke sammenliknes med hverken asfalt eller grusvei. Å gå langs Middelhavet er vakkert. Man kan sette seg ned og nyte utsikten!

PUNTA DE LA TORRE NUEVA
FOTO: Ingleson

 

Så var det maten da! Det å kunne spise ute hver dag er en luksus jeg ellers ikke er i nærheten av å oppleve! Enkelte dager har vi spist lunch ute og andre dager middag. Jeg har en yndlingsrett her nede jeg spiser to ganger i uka og det er “Chuletas de cordero” og de nytes kun ett sted og det er på El Cortijillo i La Cala de Mijas!

FOTO: Ingleson

 

Det er her vi i morgen skal spise den siste middagen og den krones med dessert! Jeg har hele tiden forsøkt å ha et sunt kosthold for å holde på den gode kostholdsendringen jeg startet på i mai.

Min kostholdsreise!

 

FOTO: Canva

 

Jeg har spist mye salat og fisk og ikke minst bakt eget brød/rundstykker. Jeg var veldig spent på å bake med spanske ingredienser, men det har ene å alene vært en positiv opplevelse. Jeg hadde med tørrgjær hjemmefra men kommer nok til å se om jeg finner fersk gjær her nede!

FOTO: Ingleson

 

Nå skal jeg nyte de siste dagene før jeg setter meg på flyet nordover. Der venter litt varierende vær, men heldigvis ikke kuldegrader enda! Vi takker vårt vertskap for gjestfrihet, å får vi håpe vi har mulighet til å komme tilbake på nyåret!

 

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å følge min FB gruppe; 

https://www.facebook.com/groups/334892231659146 

Bloglovin;

https://www.bloglovin.com/blogs/midtveis-i-livet-21129857

Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

FOTO: Ingleson
2 kommentarer

2 thoughts on “Det nærmer seg hjemreise!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *