En fortreffelig lørdagskveld!

Categories Blogg

 

FOTO:
Ingleson

 

I går kveld hadde gubben og jeg en fantstisk kveld med deilig mat. Selv om prisene har økt også i Spania kan en med god samvittighet unne seg å gå ut en lørdagskveld. Vi er til en viss grad vanedyr, og har noen spisesteder her på solkysten vi liker å frekventere. El Cortijillo i La Cala de Mijas er et av stedene vi to ganger i uken spiser på når vi er nedover. Her er maten fantastisk og personalet utrolig trivelig.

 

FOTO: Ingleson

 

Her har vi også noen favorittretter som går igjen. Generelt er jeg utrolig glad i lammekjøtt og her har de fantastiske lammekoteletter som er umulig å motstå! Det er selvfølgelig masse annet å kose seg med her nede på solkysten, og det blir mange måltider med deilig fisk.

 

FOTO: Ingleson

 

Et par ganger i uken får imidlertid kjøtt forrang på menyen, og da ender jeg ofte opp med entrecote eller disse fantastiske lammekotelettene!

Så er det ikke bare jeg som er et vanedyr 😂  Gubben har lagt sin elsk på kylling i karri og kan nyte retten flere ganger i uken enten vi er på El Cortijillo eller andre spisesteder. Nå skal det sies at han selv understreker at denne her er favoritten.

 

FOTO: Ingleson

 

Siden det er lørdagskvelder slår vi til med en liten dessert på deling. Det er alltid godt med noe søtt, men en hel dessert på hver blir mye etter en stor middagsporsjon. Kveldens vinner var “Fresas con chocolate caliente y helado de vainilla”! En dessert å bli lykkelig av!

 

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å  følge min FB gruppe;

https://www.facebook.com/groups/334892231659146

Du finner meg på Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

 

FOTO: Canva
4 kommentarer

4 thoughts on “En fortreffelig lørdagskveld!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *