En helt vanlig mandag!

Categories Blogg
FOTO: Canva

 

Da er jeg ferdig med regnjakka som egentlig var et ganske krevende prosjekt. Det var derfor en fantastisk følelse å kunne sette seg ned å begynne å sy på en kjole i dag! Ganske mye enklere og det skal sys etter et  mønster jeg har sydd etter før. Først en kjole så et skjørt. Nå er det altså nok en kjole, og alle delene ble klippet ut i helga.  Mønsteret, Upton dress & skirt plus mix & match expansion pack, er kjøpt på nett fra Cashmerette

 

 

FOTO: Skjermbilde Cashmerette – Upton dress & skirt plus mix & match expansion pack

 

Stoffet jeg syr i denne gangen er flaskegrønn bomullssateng. Stoffet gir et ganske lekkert skinn og faller godt. Noe helt annet enn å sy i regntøystoff 😂   Når jeg også kan sette meg rett på overlock’en å sy, er det en sann lykke! Den eneste utfordringen var å tre den om. Det er litt klønete, men begynner å gå lettere. Slipper å se på bruksanvisningen hele tiden. 

 

FOTO: Ingleson

 

Midt oppe i syprosjektet ble det bakt brød i heimen. Hjemmebakt brød er deilig og ikke minst sunt. Et viktig ledd i min “kostholdsreise“, som stadig går fremover! Det er ikke feil å sitte å sy til duften av gjærbakst når det regner ute! Det eneste som manglet i dag var brunost. Nybakt brød med brunost en hustrig høstkveld er ikke å forakte.  Problemet var bare at vi var helt tomme for brunost 🥺

 

FOTO: Ingleson

 

Det pleier vanligvis å la seg løse lett når vi mangler enkelte varer. Nærbutikken vår, Thorvaldsen Larkollen har et flott tilbud til oss fastboende, men pusser for tiden opp sine butikklokaler. Det å kjøre 20 min bare for en brunost er litt vel luksuriøst. Så nå synker jeg ned i go’stolen med kveldsmat, varm te og 71° nord – Norges tøffeste kjendis på tv! 

Følg gjerne min FB gruppe;

https://www.facebook.com/groups/334892231659146

Her vil du som medlem få lettere tilgang til det som legges ut samtidig som det legges ut litt «ekstramateriale».

FOTO: Canva
5 kommentarer

5 thoughts on “En helt vanlig mandag!

  1. Hjemmelaget nybakt brød med brunost er så utrolig godt, så det var veldig synd du var tom. Tenker du fant noe annet godt å ha på. 🤗

    Linken du har lagt i innlegget ditt til FB gruppen din er link til bloggen din og ikke FB (ville bare si fra) 😍

    Ha en fin dag

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *