En sommertopp begynner å ta form!

Categories Blogg
FOTO: Ingleson

 

Etter 6 måneder uten strikking på grunn av heftig eksem har det nå lykkes meg å begynne å strikke igjen. Jeg tør selvfølgelig ikke gå over på rent ullgarn, for jeg har mistanke om at det er det jeg faktisk reagerer på. Nå strikker jeg derfor i et blandingsgarn; Lerke fra House of Yarn.

Det er godt å strikke i men veldig annerledes enn å strikke i ren ull som “blomstrer på en helt annen måte. Mønsteret er lastet ned fra Ravelry og er laget av Irina Anikeeva – IrmianDesign. Jeg er utrolig glad i strukturstrikk og har på en måte oppdaget hennes design. Hun har fantastisk mange flotte oppskrifter i strukturstrikk! Jeg har allerede valgt med et nytt mønster til nytt prosjekt.

 

SKJERMBILDE fra oppskriften

 

Ellers er det ingen hemmelighet at jeg savner ullgarn! Jeg har stort sett strikket i norsk ullgarn fordi jeg liker hvordan det “blomstrer”, det er behagelig å ha på seg. Det finnes utrolig mye spennende garn i norsk ull både fabrikkfarget og håndfarget og mye ligger nå i garnlageret uten å bli brukt.

FOTO: Ingleson

 

Jeg skal imidlertid nyte det å strikke med behandlet ull eller bomull så har jeg noen fantastiske skatter med håndfarget superwash liggene som skal bli morro å ta frem og bruke på neste prosjekt!  Nå gleder jeg meg imidlertid til å bli ferdig med denne toppen!

FOTO: Ingleson

 

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å følge min FB gruppe; 

https://www.facebook.com/groups/334892231659146 

Bloglovin;

https://www.bloglovin.com/blogs/midtveis-i-livet-21129857

Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

 

FOTO: Ingleson
2 kommentarer

2 thoughts on “En sommertopp begynner å ta form!

  1. Det er så fint det der. Du er veldig flink. Jeg kan ikke strikke mye på grunn av vonde ledd og skuldre, så jeg må bare kjøpe ferdig gensere:)
    Lykke til fremover:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *