En stille søndagsstund på takterrassen!

Categories Blogg
FOTO: Ingleson

 

Ikke alle dager skal fylles med eksotiske opplevelser og fantastiske inntrykk.I dagens travle samfunn har det å slappe av blitt en kunst. Det moderne mennesket mottar støy og impulser fra et utall av kanaler. Samtidig som vi lengter etter ro og stillhet. Tanken om en hviledag er kjent fra ulike religion og gamle kulturer, men hviledagen har sakte latt seg spise opp av hverdagsstress og mas!

 

FOTO: Ingleson

 

Avslapping kan ha flere fasetter, og det som er avslappende for én person kan være stressende og ubehagelig for en annen. Stadig flere må rett og slett øve seg på hvile og å ta livet med ro, og frykten er til tider stor for å bli ansett som lat dersom man ikke alltid er på farten og har flere baller i lufta.

Erling Kagge peker nettopp på dette i sin bok “Stillhet i støyens tid”  Der stiller han tre essensielle spørsmål.

  1. Hva er stillhet?
  2. Hvor er den?
  3. Hvorfor er den viktigere enn noen gang?

Jeg har ikke de gode svarene på det, men jeg vet at jeg personlig er helt avhengig av dager med stillhet og ro. Noen dager må være hviledager uten annet mål enn senkede skuldrene i eget selskap

 

FOTO: Ingleson

 

Dagen i dag har nettopp vært en sånn dag. En rusletur, et lite bad og en stille søndagsstund på takterrassen uten annet innhold enn å bare være til! Rydder du en plass for en stille stund vil du etter hvert oppdage at det ikke lenger er du som rydder plass for stillheten, men den som rydder plass for deg!

 

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

 

Du er velkommen til å  følge min FB gruppe;

https://www.facebook.com/groups/334892231659146

Du finner meg på Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

 

HIBISKUS
FOTO: Ingleson
2 kommentarer

2 thoughts on “En stille søndagsstund på takterrassen!

  1. Herlige bilder og tanker inn i dagen 🙂
    Hvorfor er stillheten så viktig plutselig …? Også er den så god, stillheten – for oss som er heldige å finne den….

    Nyt dagene i varme strøk 🙂

    1. Takk! Ja jeg nyter dagene i varmen! Det er godt både for kropp og sjel 🥰 Så lurer jeg meg til noen timer for meg selv i stillhet! For meg er det utrolig viktige pustehull!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *