Fargerik regnjakke i grått Vestlandsvær!

Categories Blogg
FOTO: Inglesin

Før jeg flyttet til Bergen sydde jeg meg en fargerik regnjakke! Greit å være godt rustet i møte med det fuktige vestlandsværet! Det tok mye lengre tid enn jeg trodde, men mye av dette gjorde jeg for første gang i mitt liv, og denne regnjakka har definitivt mange detaljer. Å lære seg å sy helt selv er til tider krevende men veldig gøy. Jeg er heldigvis blitt venn med begge symaskinene mine, men jeg elsker virkelig “overlock’en” min. Det er utrolig hvor mange sømmer en slipper å sy når en har mulighet til å bruk den. Noe må selvfølgelig fortsatt syes men vanlig maskin som for eksempel stikninger og oppleggskanter, men det hører med!

FOTO: Ingleson

 

Det må imidlertid innrømmes at det til tider har vært krevende å sy igjennom flere lag med stoff når ytterstoffet er et “regntøyaktige” stoff som kalles “Dull fashion leather” ! Jeg synes allikevel at selve stoffet er ganske kult, og synes det faller pent! Hele regnfrakken er foret med bomullssateng noe som gjøre den utrolig behagelig å ha på og litt varmere i surt høstvær! Det er det mer enn nok av her i Bergen så jakka har vært hyppig i bruk.

FOTO: Ingleson

 

Det sies at alt ligger i detaljene.  Det fulgte ikke med mønster til hette. Det å ha en god regnhette her i Bergen er faktisk et must. Jeg søkte derfor endel på nettet for å finne et “brukans” mønster , men fant ut at den hetta jeg selv hadde på min “regncape” var best egnet. Jeg kastet meg derfor over utfordringen og laget et mønster selv. Jeg tenkte som Pippi “Det har jeg aldri gjort før så det klarer jeg helt sikkert”. Hetta er festet med trykknapper og kan taes av og på etter behov.

FOTO: Ingleson

De siste utfordringene jeg kastet med over med en god porsjon ærefrykt var knapphull og disse trykknappene. Trykknappene gikk veldig bra, mens det å lage knapphull ble studert nøye på YouTube video og forsøkt et par ganger før jeg tok fatt på selve plagget. Det morsomme var at det gikk overraskende bra. Det jeg sitter igjen med etter dette prosjektet er en fabelaktig regnjakke som jeg elsker og et at det faktisk er mulig å få til nye ting selv om det kan virke litt skummelt!

 

DETTE ER MIN HVERDAGSBLOGG. SÅ NÅR SKRIVELYSTEN TAR OVERHÅND OG TANKENE FINNER VEIEN TIL TASTATURET LAR JEG HVERDAG VÆRE HVERDAG, OG TAR EN TUR INNERST I SJELEN FOR Å SPEILE DET MANGE KALLER ET LIV! NEDENFOR FINNER DU LINKER TIL MERE STOFF OM BLOGGEN OG HVA JEG SKRIVER OM.

MEDLEMSSIDEN

INSTAGRAM

8 kommentarer

8 thoughts on “Fargerik regnjakke i grått Vestlandsvær!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *