Fish and chips med utsikt til Middelhavet!

Categories Blogg

 

FOTO: Ingleson

 

Dagens middag var en sann fornøyelse, spesielt etter en liten gåtur. Nå skal ikke jeg skryte på meg en lang gåtur, men alle skritt teller. Jeg nådde mitt dagsmål i distanse, og det er det viktigste for meg. Så må det sies at middagen ikke var like sunn som gåturen, men du så deilig! Ved stranden der vi ofte går ligger nemlig et lite spisested, The garden bar,  med fantastisk “Fish and chips”. Som halvt engelsk, er jeg er arvelig belastet når det gjelder å nyte fisk på denne måten.

Min far var engelsk og min bestemor, Nanny, solgte “Fish and chips” i avispapir fra en liten bod i Beech Lane i Spofforth der hun bodde. Spofforth er en “typisk engelsk landsby” nær Harrogate. Den ligger nord i Yorkshire omtrent 3 mil nord vest for Wetherby og 5 mil sør for Harrogate.

FOTO: Google Maps Beech Lane Spofforth

 

Jeg kan såvidt huske at vi fikk lov å snike oss inn bakveien å få en smak når vi var på besøk. Her serveres det nemlig med fersk torsk og hjemmelaget “batter”. Dagens måltid var nesten like godt som jeg minnes fra barndommen og jeg ble mer enn mett! Det blir nok en liten stund til neste gang, og porsjonen kan definitivt deles på to!

FOTO: Canva

 

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å  følge min FB gruppe;

https://www.facebook.com/groups/334892231659146

Du finner meg på Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

FOTO: Ingleson
5 kommentarer

5 thoughts on “Fish and chips med utsikt til Middelhavet!

  1. Lettere misunnelig. Blir sittende og tenke på en flott venninnetur for mange år siden. Helgetur til London, og målet var å spise den beste fish’n’chips som var å finne + kjøpe rosa Dr.Martens sko. Vi klarte begge, og litt til 😊.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *