Real vinter på utsiden av vinduene!

Categories Blogg
FOTO: Canva

 

Nå er det kaldt! Det er sjelden det er så kaldt her nede på “Costa del Larkollen”. De siste årene har det imidlertid vært en eller to kuldeperioder det har krøpet ned i -12 kuldegrader. Vi er velsignet med en deilig sommerstue som vi bruker store deler av året! Selv i desember pleier det å være mulig å bruke den med enke oppvarming fra en stråleovn. Det er ikke et alternativ i år!

FOTO: Canva

 

Strømprisene motivere i langt større grad til å slå av lyset og lukke dørene til de rommene vi ikke bruker. Derfor har sommerstuen blitt omgjort til et kombinert kjøle og fryseskap. Egentlig litt greit nå i juletiden når det har lett for å bli endel middagsrester og kaker som skal stå kaldt. Spisekroken blir altså ikke brukt i år! I år er det forsåvidt greit for vi har kun vært gubben og jeg sammen denne julefeiringen og vi har spiseplass på kjøkkenet! Selv en enkel duk og noen stearinlys gir stemning og høytid. Det står altså ikke på julestemningen!

FOTO: Ingleson

 

Problemet mitt er hvor jeg skal spise maten, men at det kaldt ute. Jeg blir litt sånn “klimaflykting” i egen lenestol! All som legger seg på kroppen av julas delikatesser blir i langt mindre grad “trimmet bort” når det er så kaldt. Å ja det finnes mye godt i ull. Jeg har et stort utvalg av ullundertøy, ullgensere, ullsokker, ullskjerf og ullue jeg kan pakke meg inn i, men jeg blir altså sittende her inne i varmen under et selvstrikket ullteppe!

FOTO: Gudmundsen

 

Så har jeg imidlertid en god venninne, Anne Hilde, som har beveget seg ut i kulden i dag og kommet hjem med vakre bilder av Larkollen i vinterdrakt. Litt sånn “gratispassasjer” å det være lov  være! Så mens rimfrosten omfavner naturen sitter jeg helt stille og venter på litt varmere vær. Er vi heldige er værvarselet riktig så vi kan gå inn i det nye året med varmegrader, høye champagneglass og raketter! I mellomtiden sitter jeg helt stille og nyter julefreden.

FOTO: Canva

 

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å følge min FB gruppe;

https://www.facebook.com/groups/334892231659146

Bloglovin;

https://www.bloglovin.com/blogs/midtveis-i-livet-21129857

Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

FOTO: Ingleson
1 kommentar

1 thought on “Real vinter på utsiden av vinduene!

  1. Noen ganger er er det helt greit å være gratispassasjer, Jeg var så frysen i hele går jeg også så når jeg kom hjem så var det på med pleddet og ikke mye som kunne fått meg ut av det igjen hehe. ❤

    Håper du nyter jula og alt som følger med og du, man SKAL kose seg ekstra nå, det skulle bare mangle

    Stor klem ❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *