Glem ikke de vakre dagene!

Categories Blogg
FOTO: Ingleson

 

Disse ukene i varmen er en så god medisin jeg er utrolig takknemlig for å få med inn i månedene som ligger foran oss. Jeg vet jeg har gjentatt det flere ganger, men det er nesten umulig å forstå hvor mye en “velsmurt” kropp betyr når alternativet er smerter og minimal mobilitet.

FOTO: Ingleson

 

Temperaturen her nede har nå sunket litt og er for meg helt ideell. Det gjør at gå turene blir lengre og preget av andre inntrykk enn bare det å komme seg fra A til B. Turen i dag var på en halv times tid, noe som for meg er bra. Når en i tillegg kan sitte i solen og nyte en bedre lunch er lykkefølelsen et faktum.

FOTO: Ingleson

 

Å ja, jeg er opptatt av de øyeblikkene som skaper glede. Det betyr ikke at hverdagen min alltid har vært fylt av medgang og enkle dager. Mye av min livshistorie er preget av kapitler det har kostet ekstremt mye å jobbe seg i gjennom, men jeg ønsker ikke å la det få kaste skygge over de gode dagene.

FOTO: Ingleson

 

Da jeg var ganske ung leste jeg et dikt av Phil Bosmans som virkelig traff en nerve i meg og som har fulgt meg og preget hvordan jeg har valgt å “lyssette” min historie. Det handler ikke alltid om hvordan man har det, men hvordan man tar det!

FOTO: Ingleson
————————————————————————————————————————————-
Glem ikke de vakre dagene.
Av: Phil Bosmans.
Når du er trett, når du har røket uklar med dine omgivelser,
når du ikke vet noen råd lenger og du føler deg dypt ulykkelig,
tenk da engang tilbake på de vakre dagene da du lo og danset,
da du var elskverdig mot alle som et barn uten sorger.
Glem ikke de vakre dagene!
Når horisonten, så langt du kan se, forblir mørk uten et tegn til lys,
når hjertet ditt er fullt av sorg og kanskje bitterhet,
når alt håp om ny glede og lykke tilsynelatende er forsvunnet,
søk da virkelig omhyggelig i din hukommelse etter de vakre dagene,
det ber jeg deg om.
De dagene da alt var godt, ingen skyer på himmelen,
da det var noen som du følte deg hjemme hos,
da du kunne være begeistret over den andre
som nå har skuffet og kanskje bedratt deg.
Glem ikke de vakre dagene!
For hvis du glemmer dem, kommer de aldri tilbake.
Få helt makt over deg selv igjen.
Fyll hodet ditt med glade tanker,
hjertet med trang til tilgivelse, ømhet og kjærlighet,
og munnen din med et smil, og alt blir igjen godt.
————————————————————————————————————————————-
FOTO: Ingleson

 

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å følge min FB gruppe; 

https://www.facebook.com/groups/334892231659146 

Bloglovin;

https://www.bloglovin.com/blogs/midtveis-i-livet-21129857

Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

 

FOTO: Ingleson
2 kommentarer

2 thoughts on “Glem ikke de vakre dagene!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *