Her var jeg da Norge stengte!

Categories Blogg

 

FOTO: Ingleson

 

Jeg husker veldig godt hvor jeg var da landet stengt ned. Jeg hadde det nemlig særdeles travelt med å komme meg hjem i fra Spania. Gubben og jeg nøt varmen på “Solkysten” med planer om å være i fire uker tilsammen. Vi er så heldig å bli invitert med til “varmere strøk” to ganger i året. Gjestfritt åpner familie sine dører og gir oss mulighet til å sol og varme når høsten setter inn og “en kjenner det på gikta!

 

FOTO: Ingleson

 

Nå som grensene gradvis har åpnet våger vi oss nok en gang ned til varmen igjen, og vi gleder oss som unger! Mange av oss har “sittet helt stille i båten” og holdt oss pent innenfor landets grenser til til vaksiner er satt og reiserådene åpner opp for oss med “koronapass”. Litt uvant å måtte ha for å bevege seg over landegrensene, men det gir en viss frihet i denne smittesituasjonen som etterhvert har blitt endel av hverdagen.

 

FOTO: Ingleson

 

Så nå sitter jeg her og blar i gamle minner mens høststormen herjer utenfor vinduene.  Jeg befinner meg i Bergen og her herjer både vind og regn virkelig! Det er liksom ikke tvil om at det går mot en våtere og kaldere årstid! Jeg kan imidlertid telle ned dager til jeg på ny kan vende nesen mot varmere strøk!

 

FOTO: Ingleson

Å hvor er varmere strøk? Jo en liten landsby, eller der var en gang en liten landsby sør for Fuengirola. Midt på Costa del Sol ligger La Cala ved kysten mellom grensene til Fuengirola i øst, og Marbella i vest. La Cala de Mijas er en del av Mijas kommune i provinsen Málaga i Andalusia i Sør-Spania.  Første gang jeg var der var i 1992, da bodde min søster der. Nå bor min bror der om vinteren og åpner dørene for solhungrige turister som oss.  Etter halvannet år i “karantene” er det to som gleder seg som barn til å reise nedover om bare 10 dager!

 

Du finner meg på Instagram;

https://www.instagram.com

Velkommen er du også til å  følge min FB gruppe;

https://www.facebook.com/groups/334892231659146

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

 

FOTO: Olaf Tausch
0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *