Hjemme igjen!

Categories Blogg

Reklame | Hollies

FOTO: Ingleson

 

Da er jeg altså hjemme igjen i heimen. Her har mye endret seg siden sist, det er blant annet blitt høst. Det er heldigvis ikke blitt kuldegrader enda, noe som er godt for “leddgikta”. Oppholdet i varmen har gjort underverker! Det er godt å kjenne at kroppen er i vater og har noe å gå på inn mot jul.

Her her det rolig søndags formiddag og litt kaotisk med fire kofferter å pakke ut og tøy å vaske, men vi har tatt ost til til deilig kaffe og stearinlys på bordet.

 

FOTO: Ingleson

 

Det er ganske rart å komme hjem etter å ha vært borte lenge. Det tar liksom litt tid å lande og finne roen.  Det minner meg om historien om jeg nok hørte for veldig lenge siden.

En indianerhøvdingen ble fløyet tvers over det amerikanske kontinent for et viktig møte i Washington. Vel av flyet i hovedstaden satte han seg ned på gulvet i ankomsthallen med lukkede øyne, beina i kors og oppadvendte håndflater i fanget. Byråkratene som ledsaget ham maste og maste og kunne ikke skjønne hvorfor han ikke kunne skynde seg, slik at de rakk det viktige møtet. Høvdingen åpnet sakte øynene og sa: ”Jeg har reist raskere enn Naturen har tiltenkt meg og hurtigere enn sjelen min kan reise. Jeg kan ikke dra videre før sjelen har nådd meg igjen”.

FOTO: Ingleson

For meg kjennes det litt sånn ut! Det er imidlertid spennende å se hvordan haven og naturen har “skiftet ham” siden vi dro. Bringebærplantene har mistet de fleste bladene og gjør seg klare til en lang vinter før de på nytt skyter skudd og grønne blader og det er på tide å ta inn Hortensiaen!

FOTO: Inglson

 

 

Før var jeg utrolig glad i høsten, men etterhvert må jeg si at denne årstiden mer og mer varsler mørketid og litt mere stillesitting. Før korona epedimien ble desember og januar måneder med svømming i oppvarmet vann. Her har vi nemlig Støtvig Hotell som tilbyr månedskort med inngang til hotellets Spa avdeling. Dette er ikke luksus, men definitivt velbehag. Avdelingen er på hele 1000 kvm, alt tilrettelagt for velvære, avslapning og rekreasjon. Her kan du svømme innendørs eller direkte ut i vårt utendørsbasseng. Det blir spennende å se om det samme tilbudet gjelder vider utover vinteren i år. Det hadde i såfall vært deilig!

FOTO: Ingleson

 

Her siger ettermiddagen på og det mørkner. Sakte men sikkert rydder vi oss inn i heimen og faller til ro. Nå gjenstår bare å ta frem en helt annen garderobe med tøy tilpasser årstiden.  Det blir ullundertøy og hjemmestrikket i tillegg til varmt yttertøy som holder både kulde og regn ute!

 

 

Hollies

 

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å følge min FB gruppe; 

https://www.facebook.com/groups/334892231659146 

Bloglovin;

https://www.bloglovin.com/blogs/midtveis-i-livet-21129857

Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

FOTO: Ingleson

 

 

1 kommentar

1 thought on “Hjemme igjen!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *