Tilbake på topplisten!

Categories Blogg

Reklame | Röhnisch

 

FOTO: Skjermbilde av Blogg.no

 

Jeg er genuint takknemlig over at min skrivetrang er levedyktig på en av Norges største bloggportaler. Det er nemlig langt over det jeg noen sinne hadde forventet og håpet på, men det er innmari gøy! Det er gøy at noen gidder å lese det jeg skriver, og det er gøy at det jeg koser meg med, er interessant for andre. Dette er allikevel mer betydningsfullt enn mange kan skjønne. Ikke fordi jeg har behov for å ligge i teten og skryte, men fordi man som ufør i liten grad opplever å lykkes i hverdagen. Selv om dagene er gode og en finner sin egen rytme, deltar en som ufør på få eller ingen arenaer der en bekreftes og anerkjennes som menneske. Det er faktisk noe alle mennesker har behov for!

 

Rohnisch

 

Fra vi var bittesmå skapninger skrek vi bokstavelig talt etter oppmerksomhet. Det ga oss en unik følelsen av egenverd og av å bety noe for andre. Malows behovshierarki er nok kjent for mange av oss. Han peker nettopp på behovet for anerkjennelse og det å lykkes. Vi mennesker har behov for å bli verdsatt, ha suksess og å skille oss ut i vår sosiale gruppe. Det gir oss en god selvfølelse, selvrespekt og økt livskvalitet.

FOTO: Canva

 

Å miste tilhørigheten til arbeidslivet er ikke spesielt oppbyggelig for verken selvfølelsen eller selvrespekten. En blir satt uten for samfunnet og må skape sitt eget bilde av å være betydningsfull og finne en kilde til opplevd livskvalitet og mestring. Mestring kan handle om å lære noe nytt eller være i stand til å beherske noe på en nye eller bedre måte. Livskvaliteten vår øke når vi mestrer nye utfordringer! For meg har det vært en reise for å finne nye arenaer for mestring og suksess. Opplevelse av suksess er individuelt. Jeg har heldigvis vært velsignet med noen suksesshistorier underveis.

Rehabiliteringsreisen min er for meg en stor suksess og jeg har funnet en hobby jeg er utrolig glad i og som gir opplevelse av mestring i hverdagen og jeg elsker å sysle med matlaging og hagestell!

FOTO: Ingleson

 

FOTO: Ingleson

 

FOTO: Canva

 

Så kan man spørre seg hvordan det å ligge høyt oppe på Blogglisten gir opplevelse av mestring og suksess? En personlig blogg er mye mer enn å skrive tekst og legge ut noen bilder. Det handler om å fortelle verden om det du brenner for og engasjere publikum.. Jeg har tidligere i bloggen min skrevet at jeg har et blomstrende samfunnsengasjement og en stor porsjon kjærlighet til livet! For meg har det vært viktig å ta fokuset litt vekk fra helse og og søke etter meningsfulle aktiviteter og for  meg er det å blogge en del av dette!

FOTO: Canva

 

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å følge min FB gruppe; 

https://www.facebook.com/groups/334892231659146 

Bloglovin;

https://www.bloglovin.com/blogs/midtveis-i-livet-21129857

Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

FOTO: Ingleson
12 kommentarer

12 thoughts on “Tilbake på topplisten!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *