Jakten på nøklene!

Categories Blogg
FOTO: Canva

 

Det er ikke et ukjent fenomen at nøklene ikke befinner seg der de skal. Nøkler har en egen tendens til å forsvinne fra sine faste plasser eller der en trodde de ble lagt siste gang. Det er selvfølgelig noen som til enhver tid har stålkontroll på nøkkelknippet, men mange av oss opplever daglig å bruke både tid og irritasjon i jakten på nøkkelknippet. Jeg er definitivt ikke noe unntak!

 

FOTO: Ingleson

 

Hjemme har jeg selvfølgelig en fast plass til nøklene. Det er imidlertid ikke sjelden de har funnet veien til en jakkelomme, veske, handlebag eller en annens lomme. Ikke hvem som helst sin lomme heller, gjerne i gubbens lomme. Det er selvfølgelig lett å skylde på den andre, men i sannhetens navn forsyner nok jeg meg med hans nøkler når jeg ikke finner mine egne. Har jeg veske eller sekk forsøker jeg gang på gang å lage et system, men det funker ikke vet du. Da blir det opp og den i de forskjellige rommene før jeg tilslutt finner de i en liten bortgjemt lomme.

 

FOTO: Canva

 

Når en så er fire stykker på to nøkkelknipper gir dette grobunn til artige situasjoner:

  • Hvor ligger nøklene?
  • Hvem hadde nøklene sist?
  • Har vi noe fast nøkkel sted?
  • Hvem tok med seg nøklene ut?

Formiddagen idag ble til nok en runde med “Jakten på nøklene”. En skulle nesten tro det var ukas episode av “Jakten på kjæligheten”!

 

5 kommentarer

5 thoughts on “Jakten på nøklene!

  1. Mamma har en evig jakt på sine nøkler hun også, det er HVER ENESTE DAG haha. Uansett hvor hun er så er alltid spørsmålet det samme når hun skal kjøre hjem “Hvor er nøklene mine nå da” 😊

    Joda, hun har nøkkelskap hjemme, men det står ubrukt 🤔

    I fjor fant jeg en genial sak, fester en liten del på nøkkelknippe, så har man en annen del som kan festes på veggen som man trykker på så forteller den deg hvor nøklene er. Den kjøpte jeg til henne! Genial for sånne som henne som ALDRI finner nøkkelen.

    Håper ellers at du har det fint i solen og nyt søndagen ❤☀

    1. Det er helt klart en evig jakt her i huset og definitivt kilde til stress! Jeg bli veldig nysgjerrig på hvor du fant en så lur løsning. Jeg har nemlig tenkt at jeg kunne rote bort en slik “duppedigns” også, men når den henger på veggen er det jo lettere å forholde seg til. Ønsker deg en deilig dag i sofakroken 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *