Livet som blogger – en kamp om antall klikk?

Categories Blogg
VINTERSOL GENSER STRIKKET I GARN FRA SJØLINGSTAD ULLVAREFABRIKK
FOTO: Ingleson

 

Nå har det altså gått en måned fra jeg tok steget inn i “bloggverden” og begynte å skrive på daglig basis. Jeg må innrømme at tittelen “blogger” fortsatt kjennes litt rar og jeg forsøker å finne en form på det som jeg selv kan leve med.

 

FOTO: Canva

 

Jeg har alltid vært glad i å skrive og har et brennende engasjement. Jeg er velsignet med nok tid i hverdagen som jeg kan bruke på det som engasjerer. Med en begrensende helse gir sosiale medier absolutt en mulighet for et slikt engasjement.

Oppstartsfasen har vært en drømmereise! Jeg har kommet rett inn blande de 50 mest leste bloggene og i løpet av de siste 30 dagene har over 13 000 lesere vært innom bloggen min.

 

Skjermbilde statistikk

 

Det har definitivt vært en “boost” for selvtilliten og det har bidratt til inspirasjon. Jeg er utrolig takknemlig for den enorme støtten, oppmuntringen og alle heiaropene underveis. Det er langt over hva jeg hadde forventet da jeg startet. Så er tiden kommet for en liten evaluering i forhold veien videre.

 

FOTO: Vanva

 

For meg er det uhyre viktig å kunne skrive om ting som engasjerer helt uavhengig av antall klikk. Det er allikevel lett å miste fokus og bli mere opptatt av hvor høyt oppe en til enhver tid ligger på listen, og de siste dagene har jeg kjent et indre press på å “produsere”. Det er ikke målet med skrivingen min og jeg tror innholdet fort kan bli kjedelig.

Jeg har etterhvert funnet hvilke tema/emner jeg liker å skrive om. Det er i all hovedsak:

Politikk og samfunnsliv

FOTO: Brukt etter tillatelse fra Bjørn Olav Jahr

 

Reiser i inn og utland

FOTO: Ingleson

 

Vakre naturopplevelser

GAMLE STRYNEFJELLSVEIEN
Foto: Ingleson

 

Mellommenneskelige forhold

FOTO: Canva

 

Matlaging og kosthold

FOTO: Ingleson

 

Håndarbeidsprosjekter

FOTO: Ingleson

 

Helse og trivsel

FOTO: Ingleson

 

Hagearbeid

FOTO: Ingleson

 

I tillegg har jeg å åpnet for gjester som har viktige ting å formidle!

København maraton 2019

 

Den neste måneden tenker jeg derfor å publisere mere ut ifra “inspirasjon og formidlingsbehov” og ta fokus vekk fra antall klikk og hvor høyt på listen jeg ligger hver dag. Jeg tror det gir best resultat for både meg og leserne! Så får vi se om jeg klarer å løsrive meg fra antall klikk 😉

 

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å  følge min FB gruppe;

https://www.facebook.com/groups/334892231659146

Du finner meg på Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

 

FOTO: Ingleson
8 kommentarer

8 thoughts on “Livet som blogger – en kamp om antall klikk?

  1. Skjønner godt at du opplever ordet “blogger” som litt fremmed. Det gjør jeg også, men man kan jo være så mye, ha mange roller her i livet, og sånn sett er det noe man er i tillegg til alt annet… 🙂

  2. Fin blogg du har. Vi har samme filosofi, blogge det som føles riktig. Jeg har blogget i snart 10 år men enda føles det rart å si at jeg blogger 🙂

  3. Spennende å se hvordan dette utvikler seg, særlig den delen om politikk og samfunn. Blir dette innlegg innen for «politisk korrekthet» med tabu og berøringsangst, eller vil her være bredde fra det virkelige samfunn og hva som skjer innenfor og utenfor landets grenser? Lykke til, jeg stikker innom igjen 😜👍🏾

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *