Lyst på en dag under dynen….!

Categories Blogg
FOTO: Canva

 

En ting er at jeg er utpreget B-menneske og liker å ligge litt lenge før jeg kryper ut av sengen. Og ja, det kjennes nesten ut som å krype, for til tider har jeg enormt stor motstand mot å stå opp. Ikke fordi jeg er deprimert eller spesielt sliten, men fordi jeg synes det å ligge under dynen er så uendelig deilig! Så er det selvfølgelig utrolig flott å gå dagen i møte når en først har kommet seg opp, men det er liksom det å komme dit da.

 

FOTO: Ingleson

 

De to siste ukene har det derimot vært deilig å stå opp. Deilig å våkne uten smerter og vite at alle forhold ligger tilrette for koselige aktiviteter i deilige omgivelser. Så kommer altså denne lysten til å ha en dag under dyna sigende. Det er ofte lettere å gi etter for denne lysten når været er begredelig og det ikke står noe på timeplanen.

 

I dag var det så smått meldt overskyet og regn utover dagen, men idag våknet jeg til strålende sol ganske tidlig på morgenen. Jeg forsøke å lukke øynene og snu ryggen til solstrålene som snek seg inn bak rullegardinen, men var altså lys våken, så jeg tuslet ut i stua.

 

FOTO: Ingleson

 

Her har jeg nå sittet et par timer og lest aviser og ventet på en mulighet til å krype til køys igjen. Det gjer det ikke enklere at tre stykker hoster og harker rundt meg i kor angrepet av forkjølelse. Jeg er lys våken, frisk og været er nydelig. Det vil si lett overskyet, men ikke ille nok til å krype under dynen.

 

Så kunne jeg selvfølgelig kjent på lysten til å trekke dyna over hodet uavhengig av vær, helsetilstand og omkringliggende omstendigheter, men det er ikke det samme. Det å ligge under dyna er aller best når regnet pisker på ruten og det er frisk vin i kastene. Ute tetter skyene seg så vidt til, men de varsler ikke direkte “vestlandsvær”.

 

FOTO: Ingleson

 

Jeg titter på værmeldingen for i morgen som nok en gang spår sånt “ligge under dynen vær”, men tar ikke gleden på forskudd! Jeg går heller inn i dagen med planer om å bake rundstykker og se på gårsdagens episode av Symesterskapet!

 

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å følge min FB gruppe; 

https://www.facebook.com/groups/334892231659146 

Bloglovin;

https://www.bloglovin.com/blogs/midtveis-i-livet-21129857

Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

 

FOTO: Ingleson
0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *