Når natteroen senker seg!

Categories Blogg
FOTO: Ingleso

Klokken har akkurat tippet midnatt og det er helt stille i heimen. Gubben her gått å lagt seg og jeg nyter en rolig nattestund helt for meg selv. Jeg elsker de stundene, når alt er helt rolig og tankene sakte legger seg på plass før jeg kryper under dynen og prøver å sove. Jeg trenger det lille pusterommet helt fri for krav, tankevirksomhet og innrykk fra TV. Jeg har alltid kost meg de gangene det har lagt seg til rette for sånne små pusterom.

Når jeg tenker tilbake på den tiden jeg hadde barn i barnehagen og full jobb minnes jeg at jeg alltid tok den ekstra halvtimen for å falle til ro selv om klokka varslet at det egentlig var sengetid. Jeg er nok av de som må lande helt i meg selv uten å “være til” for andre. Det er kanskje det man kaller å være “høysensitiv” i våre dager. Det å ikke kunne slappe av og logge helt ut når ytre innrykk og stimuli sprenger seg inn i hvert hjørne av hjernen og alle nervene i kroppen.  Jeg føler meg litt som en sjøanemone med vidåpne tentakler som suger til seg alt.

 

 

 

Morgendagen ligger og vinker i det fjerne med varsel om  mange timer i bil. Ferden går som så mange ganger før over fjellet til vestlandets hovedstad Bergen. Der har den yngre nå bodd i 11 år, og jammen ser det ut som det blir mange flere. Det er bare å forsone seg med reisevirksomhet for å holde kontakten med henne. Det er alltid godt å være på besøk, men reisinga er til tider langdryg og krevende.

Etter en rask titt på værmeldinger er det tydelig at det blir ren transportetappe. Det er meldt pøsende regn hele dagen. Heldigvis er det tørt og varmt inne i bilen og jeg er så heldig at jeg slipper å kjøre selv. Jeg har en snill mann som tar den oppgaven med omsorg og kjærlighet når det å kjøre blir for krevende for meg. Kofferten er pakke og regnfrakken skal overrekkes den yngre i morgen.  I Bergen er det god meg en varm og vanntett regnfrakk som ser litt “kul” ut. Så får vi håpe den svarer til forventningene!

Til alle der ute enten det er natteranglere eller morgenfugler ønskes en en riktig god morgendag. Carpe Diem!

 

Følg gjerne min FB gruppe;

https://www.facebook.com/groups/334892231659146

Her vil du som medlem få lettere tilgang til det som legges ut samtidig som det legges ut litt «ekstramateriale».

FOTO: Canva

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *