Naturskjønne Norge!

Categories Blogg
FOTO: Ingleson

 

Det er ingen hemmelighet at jeg elsker norsk natur. Foruten en fantastisk tur med Hurtigruta for noen år siden, er det mest Vestland, Innlandet og Viken jeg har reist rundt i og her finnes masse vakker natur. Selv bor jeg ved kysten, ytterst i Oslofjorden og elsker mitt eget nærmiljø. Det er virkelig et privilegium! Jeg er ofte på farten og denne sommeren har turene fra øst og vest og tilbake blitt mange. Fra tidlig vår til vi nå er kommet ut på sensommeren har jeg prøvd å fange litt på kamera for å ha noe å kose meg med å se på når vinteren kommer. Derfor har jeg laget en liten videosnutt med et lite utvalg fra årets bilder.

 

 

Jeg kan simpelthen ikke få nok av norsk natur! Helt fra jeg var barn har Hardangervidda vært et yndet reisemål. Det henger nok sammen med at vi, da jeg var barn,  alltid avsluttet feriene med en uke på Dagali. Der ble det fisket, gått turer og plukket multer. Akkuret det med molteplukking var noe jeg elsket! Det å finkjemme moltemyrer etter de fantastiske “gullbærene” var både trim og utvidet bruk av haukeblikk. I de senere år har det å plukke molter vist seg noe mere krevende for både rygg og knær! Men det må gjøres skal jula reddes. Det er nemlig tradisjon med selvplukkede molter i moltekremen på julaften!

 

FOTO: Inglesom

4 kommentarer

4 thoughts on “Naturskjønne Norge!

  1. Vi er så heldige som bor i dette vakre landet ♥ Jeg er stolt over å være norsk, og det er mye pga naturen 🙂

  2. Ja jeg er så enig med deg; naturskjønne Norge!
    Og jeg ser du også har vært i vakre Geiranger 🙂 Det er et par tre timer fra mitt hjemsted 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *