Spikke – sage – male –

Categories Blogg

Reklame | Zenzorama Bergen

FOTO: Ingleson

 

Å nei, dette er ikke et blogginnlegg om juleforberedelser!

Deler av årets advent tilbringes i Bergen med bistand til “den yngre” med oppussing av nykjøpte leilighet.

Som mor kjenner jeg til en viss grad på at jeg har “sviktet” i oppdragelsen siden dette er hennes første reelle oppussingsprosjekt der læringskurven er bratt.

Det er ganske mange år siden jeg selv restaurerte og pusset opp en bolig. Det er imidlertid litt som å sykle, har du først lært det kommer ferdighetene fort tilbake! Så skal det sies at skrotten er noe eldre og mere redusert, men det er utrolig hva man får til når en kommer i gang og ser resultatene.

 

FOTO: Ingleson

 

Denne perioden er som jeg har skrevet tidligere en periode med mindre blogging og mere fysisk jobbing. Litt kjedelig fordi jeg stortrives med skrivingen, men sunt å få litt trening av muskulaturen. Jamme bidrar det til vektnedgang også.

Det jeg hadde glemt var imidlertid hvor vanskelig det er å legge en reell progresjonsplan fordi det alltid er noe butikkene er utsolgt for og som regel noe en selv har glemt å kjøpe helt til det virkelig trengs!

FOTO: Prospekt Aktiv Eiendomsmegler

 

Et veldig spennende prosjekt er baderomsgulvet. «Frøkenen» ønsker en ny farve på gulvet og å kunne dusje rett på gulvet. Da har vi funnet ut at Mikrosement er en fantastisk løsning!

Mikrosement er slitesterkt, vanntett, og passer like bra på veggen og gulvet og den finnes i en rekke farger med flere forskjellige type strukturer. I tillegg til det tilbyr de et hav av farger som kan tilsettes.

Mikrosement er ett produkt som har eksistert i en år rekke, men først de seinere årene har det nådd ut til privatmarkedet.

Vi har valgt å bruke produkter fra Zenzorama i Bergen!

FOTO: Reklamebrosjyre Zenzorma Bergen

 

De har produkter både til proffe håndverker og privatperson som ønsker å gjøre dette selv og de har en rekke med kurs. Vi valgte å gjøre det selv med svært god støtte og veiledning fra innehaveren.

 

FOTO: Ingleson

 

Så gikk vi allikevel på en smell i starten. På tross av råd og instruksjoner presterte vi å legge et alt for tykt lag da ujevnhetene i fugene skulle rettes og endte med å måtte skrape å pusse vekk mer enn halvparten av massen.

Heldigvis gikk det lettere enn fryktet og ble bra tilslutt. Resten av prosessen ser ut til å gå strålende og med en selvlært, men svært nøye “altmuligmann” ser resultatet ut til å bli perfekt! Det blir neste kapittel i bloggserien “Spikke – sage – lime – banke”!

FOTO: Ingleson

 

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å følge min FB gruppe; 

https://www.facebook.com/groups/334892231659146 

Bloglovin;

https://www.bloglovin.com/blogs/midtveis-i-livet-21129857

Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

FOTO: Ingleson

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *