Stjernekamp – all ære til Bjørn Tomren!

Categories Blogg

 

SKJERMDUMP: NRK Stjernekamp 30.10.2021

 

Jeg hadde vel aldri trodd jeg skulle komme til å skrive et blogginnlegg om Stjernekamp, men i dag ble jeg rett og slett tatt litt på sengen. Jeg har hele tiden vært Klar på at det to som kom til årets finale begge var verdige vinnere.

Gjennom alle programmene og de ulike sjangrene har jeg imidlertid følt at Alexandra Rotan har utfordret seg selv og  utviklet både stemme og prestasjon. Bjørn Tomren har vist en unik musikalitet og en integritet det er sjelden å se i vårt lille land. Jeg har imidlertid opplevd at han har “safet” noe i valg av sanger innenfor de ulike sjangeren. Min favoritt før kveldens episode var derfor Alexandra Rotan.

 

SKJERMDUMP: NRK Stjernekamp 30.10.2021

 

Etter innledningsnumrene opplevde jeg nok at begge stod ganske likt. Jeg var derfor utrolig spent på de tos siste sangene og begge var helt fantastiske!

Den som allikevel imponerte meg mest var Bjørn Tomren. Det å velge låten «I Wanna Dance with Somebody»  og strippe den så ned var for meg et kunststykke. Det å “transformere” en låt jeg har hørt tusenvis av ganger og klare løfte tekst og stemning langt utover orginalen er etter min mening et artistisk kunststykke! Jeg var praktisk talt solgt!

 

SKJERMDUMP: NRK Stjernekamp 30.10.2021

Så skal det sies at jeg sitter igjen med en enorm respekt for Alexandra Rotan. For en stemmeprakt og musikalsk utvikling hun har vist igjennom denne sesongen! Det ville vært en like stor seier om hun tok førsteplassen. Begge ville definitivt vært verdige vinnere.

Alexandra Rotan har en flott karriere så langt og vil kunne fortsette å vokse inn i himmelen. Bjørn Tomren har imidlertid et talent og en musikalitet som virkelig fortjente å bli oppdaget av allmenheten!

 

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å følge min FB gruppe; 

https://www.facebook.com/groups/334892231659146 

Bloglovin;

https://www.bloglovin.com/blogs/midtveis-i-livet-21129857

Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

 

 

SKJERMDUMP: NRK Stjernekamp 30.10.2021
2 kommentarer

2 thoughts on “Stjernekamp – all ære til Bjørn Tomren!

  1. Jeg har ennå ikke sett på denne. Har fulgt med noen ganger tidligere. Blir ofte når jeg besøker søsteren min at vi ser litt på sånt 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *