Å finne sin egen rytme!

Categories Blogg
FOTO: Canva

 

November og januar er liksom ikke helt mine måneder. De er litt kalde og grå og veldig mørke. Ikke slik at de er mørke i sjelen altså. Det er bare det at kroppen har nok med sitt. Leddgikt og Vestibularisschwannom – svulst på balansenerven, gir  utfordringer i en kald og litt mørk tid. Da er det deilig kose seg med noe ekstra godt og krabbe under varmeteppet.

FOTO: Ingleson

 

Her i Bergen er det heldigvis blå himmel i dag. Det betyr ikke nødvendigvis at jeg har tenkt meg ut, men det gjør dagen lysere og veldig mye koseligere! Her pusles det nemlig med prosjekter som alltid tar litt mere tid enn man tror. Gubben legger lister og jeg sitter altså her å skriver.

FOTO: Ingleson

 

Vi er begge uføre men bidrar med det vi kan. Det å ha dårlig helse påvirker ikke bare muligheten for å stå i jobb, man må finne sin egen rytme og det tar tid. Det tar faktisk litt tid å forsone seg med at man ikke lenger kan stå i jobb. Det tar tid å bearbeide “skammen” over å være trygdemottaker, det tar tid å tilpasse eget funksjonsnivå og det tar tid å skape en ny hverdag med meningsfulle aktiviteter.

FOTO: Ingleson

 

Vi har mange år foran oss, så det å skape gode hverdager blir et viktig fokus. For oss handler det om å finne den rette balanse mellom det å være sosial og det å ta hensyn til egen helse og det handler om å ha noen aktiviteter hver dag selv om de må tilpasses dagsformen. Heldigvis har vi hverandre og trives i hverandres selskap. Det er virkelig et privilegium! Til alle der ute i januardagen ønskes en riktig god dag. Ta vare på venner å familie. De er verdifulle både i gode og mere krevende dager.

FOTO: Ingleson

 

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å følge min FB gruppe; 

https://www.facebook.com/groups/334892231659146 

Bloglovin;

https://www.bloglovin.com/blogs/midtveis-i-livet-21129857

Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

 

FOTO: Ingleson
5 kommentarer

5 thoughts on “Å finne sin egen rytme!

  1. Så godt for dere å ha hverandre, når ting ble som de ble 🙂 Ja, viktig å finne balanse i en ny hverdag. Funksjonsnivå, ønsker og aktiviteter skal inn i en ny rytme. Noen ganger må man også endre på denne rytmen, etter som helseutfordringer står i kø med nye utfordringer.

  2. Jeg får si til deg som du sa til meg. Bare vær deg, ikke føl på skam over det.❤
    Godt å ha kjærste’n sammen med deg tenker jeg👩‍❤‍💋‍👨

  3. Det hørtes koselig ut at dere snar får tid samen. Det er gull verdt! Har man ikke helsa har man i alle fall gode stunder med den en er glad – og alenetiden! Den er viktig! Vi lukter også litt på å flytte. Har en datter i Bergen så kanskje vi skal prøve oss der en stund. Nyt livet uten dårlig samvittighet 🥰 Vi har bare en dag av gangen 😉

  4. Forstår godt følelsen du har rundt dette. Har selv kjent på det, og tenkt at jeg er for “frisk”, det synes jo ikke utenpå.
    Og de fleste andre har det som regel værre, og jobber likevel 🙄☺
    Mannen min går av med Afp snart, så det blir en ny hverdag for oss også. Heldigvis skal vi flytte, så vi slipper å sitte i en leilighet, og ikke ha stort å finne på. Men vi går også godt sammen, så det skal gå bra tenker jeg. Bare jeg som er litt avhengig av alenetid 😀😉
    Ønsker deg en god kveld! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *