En fantastisk dag i solen for en stiv kropp!

Categories Blogg
FOTO: Ingleson

 

Det å kunne gå en lengre tur uten å stabbe seg fremover med stive ledd, er en fantastisk opplevelse for en revmatismepasient! Når en faktisk befinner seg i november er det en sann velsignelse.

Jeg har tidligere skrevet et innlegg om “Å leve med revmatisme.” Der peker jeg på at opphold i «subtropisk» klima ofte bidrar til mindre smerte og stivhet og/eller mindre engstelse for å få smerte i affiserte ledd.  Noe som igjen bidrar til at det blir lettere kunne utføre fysiske aktiviteter. Det er noe av det jeg virkelig har fått kjenne på i disse dagene.

FOTO: Ingleson

 

Her hvor jeg holder til, mellom Riviera del Sol og La Cala de Mijas, er det bygget flere kilometer med gangvei som det er helt fantastisk å gå på. Ikke bare er det utsikten til havet, men det å gå på tre underlag er veldig mye bedre for leddene enn å gå på asfalt. Turen i dag gikk fra Playa Riviera til Resturant Antonio og tilbake. Det er ikke lange stykke, men alt er bedre enn å bli sittende!

SKJERMBILDE: Google maps

 

Siden mai har jeg forsøkt å få til et bedre kosthold for å gå ned noen kilo. Dette kan du lese mere om i “En kostholdsreise” hvis du ønsker. Jeg er overvektig, noe som også er en ekstra belasting på leddene. Det for meg å kunne bevege meg jevnlig på denne tiden av året er derfor en viktig del av helhets situasjonen. Da er det virkelig en gave å få gjort det i en temperatur som jobber med meg og ikke mot meg!

 

FOTO: Bergesen

 

Så her sitter jeg altså nok en ettermiddag med en fantastisk utsikt til Gibraltar og kjenner at livet faktisk er ganske ok! Jeg har gått dagens tur i fantastiske omgivelser. Jeg kjenner både kropp og sjel har det bedre enn jeg kunne drømt om hjemme på denne tiden. Snart går solen ned, men værmeldingen de neste dagene viser samme temperatur og lett overskyet som i dag. Jeg er utrolig takknemlig for hver eneste dag her nede i varmen!

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å følge min FB gruppe; 

https://www.facebook.com/groups/334892231659146 

Bloglovin;

https://www.bloglovin.com/blogs/midtveis-i-livet-21129857

Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

FOTO: Ingleson
2 kommentarer

2 thoughts on “En fantastisk dag i solen for en stiv kropp!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *