Juleforberedelser med lave ambisjoner!

Categories Blogg
FOTO: Pixabay License, fri for kommersiell bruk

 

Fem uker er gått siden jeg sov i sengen min og da var det bare i tre døgn. Fra 16 oktober til i dag har jeg altså sovet hjemme i min egen seng i til sammen fire døgn! Det er helt uforståelig at det har funka for meg som trives best litt avskjermet i egen heim.

Den første måneden var ene å alene en drøm av en feriemåned i Spania. Som mange andre “trekkfugler” søker jeg sørover når været blir for kaldt og rått. Fjoråret ble borte i korona og reiserestriksjoner, så det var godt å kjenne Middelhavets legende virkning på muskler og ledd! Det var verdifulle uker med hvile og restitusjon!

FOTO: Bergesen

 

Så gikk turen til Bergen der oppussing og flytting for “den yngre” som har fått drømmejobben og egen bolig. Fy søren og vi har jobba …. alle sammen. Jeg ante ikke at jeg hadde helse til dette hverken fysisk eller psykisk og til tider skortet det nok litt på begge deler.

FOTO: Ingleson

 

Det er imidlertid så utrolig givende og bidra når prosjektene er preget av at verden går fremover, ting går bedre og mye av det som har kostet begynner å bli historie. Da er det utrolig hva en kan hente ut av ekstra energi, dog ikke uten at det koster.

FOTO: Tveita senter

 

Så skal det nok sies at jula her i huset blir ganske mye enklere en den pleier. Jeg er av de som koser meg med juleforberedelsene. Jeg baker, pakker inn julegaver, pynter og lager god mat. I år blir det svært lite av det! Det blir faktisk kjøpte julekaker, nedskalert pynting og kutt i listen over hvem som får julegaver.

FOTO: Canva

 

Det høres kanskje brutalt ut, men det er faktisk helt greit. Det er det vi orker i år! Så i dag har jeg vært på en liten “julehandel”. Til min store glede var det 50 % nedslag på julevarer på Kid så det ble røde lys, servietter og et par nye løpere. I morgen kommer “gubben” hjem. Han har holdt på litt lengre enn oss damene så da kommer nissene og adventsstjernen frem.

FOTO: Ingleson

 

Det jeg faktisk har tenkt å ta meg tid til i år er å skrive noen ordentlige julehilsener. Det har jeg nemlig tid til når alt annet er nedprioritert. Det sparer jeg til lille julaften når lysene er tent og vi begge ser på “Kvelden før kvelden”. Nå er det tid får å køye for gubben skal hentes på Rygge stasjon kl 07.52!

Foto: Flickr Albert Koch

 

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å følge min FB gruppe; 

https://www.facebook.com/groups/334892231659146 

Bloglovin;

https://www.bloglovin.com/blogs/midtveis-i-livet-21129857

Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

FOTO: Ingleson

 

 

 

 

5 kommentarer

5 thoughts on “Juleforberedelser med lave ambisjoner!

  1. Så utrolig flink du har vært, man kan mer enn man aner til tider ♥️

    Julehilsener er koselig å skrive og koselig å få 🥰 Bruker å gjøre det hver jul jeg også og i år blir det flere enn i fjor ♥️

    Ha en fin dag

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *